FAQ - Camping Orvelte

Ga naar de inhoud
Veelgestelde vragen
of frequently asked questions (FAQ)
Wij hebben voor u een aantal veelgestelde vragen op een rij gezet.
In overleg is er best veel mogelijk in deze Coronatijd,
maar ook wij hebben ons aan verschillende regels te houden.


- Moet ik vooraf reserveren voor een plekje op de camping?
Ja, vooral in deze corona tijd is het verstandig om te reserveren, dan bent u verzekerd van een plekje.
- Ik heb gereserveerd maar heb nog geen bevestiging ontvangen, komt dat nog?
Doorgaans ontvangt u binnen 24 een antwoord op uw reserveringsaanvraag.
Wij laten u dan weten of er een plekje voor u beschikbaar is.
Heeft u niks gehoord, kijk dan eerst of de e-mail in uw SPAM-map zit en zoniet, bel of mail ons
- Wat te doen bij annulering of mijn verblijf inkorten?
U kunt tot 2 weken voor de aankomstdatum kosteloos per email of telefonisch annuleren.
Mocht u niet op komen dagen dan sturen wij een rekening met de volledige prijs voor de overeengekomen periode.
Als u uw verblijf wilt inkorten betalen wij geen restitutie.
Wij hanteren de recron-voorwaarden (toeristisch bedrijf code blauw)
- Vanaf hoelaat mag ik de camping op?
Dat mag vanaf 08.00 uur
- Mag de auto bij de caravan/tent staan?
Wij hebben het liever niet omdat wij onze gasten rust willen bieden. Er is een parkeerplaats als u de camping op komt rijden.
- Mag ik bezoek ontvangen?
Dat mag zeker, deze moeten zich wel melden ( of u doet dat zelf) en registreren ivm de coronaregels
Kosten voor het ontvangen van bezoek is €2,00 per bezoeker per dag.
- Waarom willen jullie mijn gegevens hebben?
Wij moeten een nachtregister bijhouden van de gemeente, dit is verplicht. Wij houden dit ook bij vanwege de coronapandemie.
- Wat voor containers hebben jullie? moeten we ons afval scheiden?
Afval moet worden gescheiden, daar hechten we veel waarde aan. Er staat een oranje, grijze en groene container, daarnaast kunt u uw papier en glas kwijt.

- Is er WIFI?
Ja er is Wifi, we hebben 4 Superwifi punten op de camping zodat de camping volledige dekking heeft.
- Is er een wasmachine?
Ja er is een wasmachine aanwezig. Gebruik hiervan kost € 3,00. Er is een waslijn aanwezig.
- Kan ik gebruik maken van privé sanitair?
Wij hebben geen privé sanitair.
- Kan ik mijn elektrische fiets opladen bij jullie?
In ons toiletgebouw zijn diverse elektrische punten om iets op te laden.
- Is er ook water/waterafvoer bij de plaatsen?
Nee, voor schoon drinkwater en het lozen van het vuile water moet u naar het sanitair gebouw.
- Is er een winkel op de camping voor brood o.i.d?
Nee, er zijn supermarkten in Westerbork en één in Schoonoord (+/- 6 km)
Wij kunnen wel zorgen voor vers gebakken broodjes voor in de ochtend, vraag naar de mogelijkheden.
- Kunnen we een folder van de camping krijgen?
Wij hebben op dit moment geen folders, we zien vaak dat er folders worden meegenomen uit ons restaurant om ze vervolgens in de kliko te vinden. Wij vinden het verminderen van afval belangrijk en daarom doen we daar niet aan mee.
- Wat is een landschapscamping ?
De camping is een landschapscamping omdat de grond waarop de camping gesitueerd is vroeger landbouwgrond was en waarbij de kosten van de inrichting en het onderhoud van de natuur wordt opgebracht door de camping. Een deel van die grond hebben we een camping van gemaakt, het andere deel word elk jaar ingezaaid met een bloemen/kruiden mengsel voor een insecten maar ook reeen en ander wild kan zich er mooi in verstoppen.
- Is het boerenbedrijf nog in gebruik?
Jazeker, sinds 01-01-2021 hebben we de landbouw weer opgepakt en zijn begonnen met het telen van aardappelen en bieten.
Daarnaast hebben wij diverse fruitbomen- en struiken en andere sierstruiken.


Terug naar de inhoud